Gisteren tijdens de FD Gazellen Awards in het Evoluon werden de prijzen uitgereikt voor de snelst groeiende bedrijven van Zuid-Nederland. Blij verrast waren we toen we de Gouden Gazelle ontvingen voor het snelst groeiende bedrijf in de categorie klein in Zuid-Nederland. In de afgelopen drie jaar zijn we hard gegroeid, maar deze groei hebben we natuurlijk volledig te danken aan de bedrijven en jongeren die ons het vertrouwen hebben gegeven.
We hebben de ambitie om het platform voor het einde van 2017 in heel Noord-Brabant te lanceren. Daarna is het doel om het voor jongeren in heel Nederland mogelijk maken om via dit platform werkervaring op te doen in hun eigen regio. Door middel van een web app kunnen jongeren zelf aangeven wanneer ze beschikbaar zijn om te werken én in welke sectoren ze werkervaring willen opdoen. Zo doen jongeren werkervaring op bij verschillende bedrijven en kunnen ze op hun account precies bijhouden wat ze verdienen.
Voor bedrijven werkt de tool ideaal om drukke periodes op te vangen. In één oogopslag kan men namelijk zien welke flexkrachten beschikbaar zijn in hun directe omgeving. Door middel van de filters en de reviews over de flexkrachten, kunnen bedrijven zélf de meest geschikte kandidaat uitzoeken voor hun bedrijf, op elk moment van de dag. Hierdoor wordt het uitzendproces enorm versneld, met als resultaat dat bedrijven sneller kan schakelen dan bij een regulier uitzendbureau.
De komende periode willen we onze volledige focus leggen op uitbreiding van het platform. Als een olievlek willen we in aangrenzende regio's gaan uitbreiden. Hiervoor zijn we op zoek naar enthousiaste ondernemende regiomanagers.
Op het podium werd Ruud Schippers geïnterviewd door presentator Maarten Bouwhuis. Hieronder vind je een verslag van dit interview (Bron: FD.nl):
De grootste groeier van de dag was Jongerenuitzendbureau JAM uit Bladel. Zoals de naam al doet vermoeden, richt het bedrijf zich louter op jongeren. En met succes, want JAM zag zijn omzet de afgelopen drie jaar meer dan verachtvoudigen. ‘Je moet het jongeren zo gemakkelijk mogelijk maken’, antwoorde mede-eigenaar Ruud Schippers op de vraag hoe hij in contact komt met de lastig bereikbare millennials. ‘Via onze app kunnen ze precies zien wat ze verdiend hebben en waar ze werkervaring hebben opgedaan.’
De online marktplaats, die is opgericht door broers Ruud en Martijn en zus Miranda, brengt vraag naar en aanbod van werk bij elkaar. Zowel werkgevers als werkzoekenden kunnen door aan de juiste knoppen te draaien hun ideale match vinden. Zo kun je zoeken op sector, aantal uren en afstand. ‘Via filters en reviews komen de juiste kandidaten naar boven’, legde Schippers uit. ‘Ze worden op een Airbnb-achtige manier gerankt. Zo krijg je heel snel een indruk van de andere partij.’
Lees het volledige artikel op FD.nl